Hvad kan design gøre for mig?*

Design kan være svært at måle på. Derfor er der mange, der direkte stiller os ovenstående spørgsmål. Og svarene er ligeså forskellige som de virksomheder der spørger. Ud fra vores erfaring og med baggrund i adskillige undersøgelser fra Dansk Design Center og British Design Council kan vi se at der er nogle direkte målbare effekter at at bruge design.

Design har en positiv effekt på bundlinjen. 74% af de virksomheder som aktivt anvender design, angiver at design har en direkte positiv effekt på deres bundlinje. Blandt andet i form af øget salg og eksport, samt færre omkostninger

Design styrker dit brand og er en stærk differentiator et konkurrencepræget marked. Faktisk i så høj grad at virksomheder, som er gået fra ikke at bruge design til at bruge design på strategisk niveau, i gennemsnit har øget deres markedsandel med 6,3%. Brugen af design giver også øget kunde- og brugertilfredshed og færre reklamationer. 

Internt i din virksomhed kan design også gøre en forskel. Anvendelsen af design og designmetoder øger medarbejdertilfredsheden og giver både medarbejdere og ledelse, dybere indsigt i kundernes behov og ønsker. Derudover giver design også et bedre beslutningsgrundlag, når der skal innoveres og udvikles nye produkter og forretningsområder.

 

0 %

oplever at design har positiv betydning for deres bundlinje.

0 %

mener at brugen af design styrker virksomhedens brand.

0 %

Mener at design differentierer dem fra deres konkurrenter og gør dem mere konkurrencedygtige.

*Vi udbygger løbende denne side og tager meget gerne imod forslag til indhold eller emner,
som vil være relevant for besøgende som dig. Send forslag gennem ovenstående link.

Scroll til toppen