Vi er netop hjemvendt fra IFA Fair i Berlin, som er én af verdens største messer for forbrugerelektronik. Denne messe udgør 30 store haller, der er fyldt med det nyeste isenkram, seneste tendenser- og inspiration indenfor forbrugerelektronik. På en sådan messe kræver det noget særligt, hvis virksomhedernes produkter skal skille sig ud fra mængden.
Vi har fundet en række gode eksempler på, at det kan lade sig gøre.

Petcube

Overvågningskamera til kæledyr, hvor man på afstand kan aktivere sit kæledyr med en laserpointer i kameraet. Opfundet af en person der rejser meget og meget godt kan lide sin hund. På messen var der direkte hul igennem til hunden i San Fransisco, hvor man kunne “aktivere” hunden i hjemmet.

HugOne

Produktet består af sensorer, der kan overvåge mængden af søvn samt søvnens kvalitet. Det er der ikke noget nyt i. Det specielle ligger i, at HugOne fokuserer på familier og ikke individer, som de fleste konkurrerende produkter gør. HugOne kommer med fire sensorer, man kan lægge under lagenet på hvert familiemedlems madras. Sensorerne sender data til skyen via en central hub.

Det giver blandt andet forældrene mulighed for at se, om børnene får nok søvn og god søvn. Det giver tryghed for forældrene samt viden, der kan bruges til at ændre på omgivelser eller puttetider, hvis børnene sover dårligt.

https://youtu.be/S4Gdj7WX3uc

Philips Sonicare

Philips har lanceret en tandbørste, der kan lære børn at børste deres tænder bedre. Produktet består af en App, som taler sammen med den elektriske tandbørste. Barnet guides gennem tandbørstningen med et spil, som efter sigende sikrer, at barnet får børstet ordentligt.

360Fly

Blandt de mange actionkameraer var det specielt 360Fly, som skilte sig ud. 360Fly er et kamera, der gør det muligt at filme alt omkring brugeren. Kameraet optager video i 360 grader og sætter dermed beskueren lige midt i handlingen af en optagelse.

https://www.youtube.com/watch?t=9&v=ifAfGzDZlFI

Skal jeres produkter skille sig ud?

Hos Ideaal kan vi hjælpe jer med at gøre jeres produkter unikke.
Kontakt os og hør, hvordan vi kan hjælpe jer.