fbpx

Designbriefet som projektgrundlag

“Jamen, vi skal jo bare bruge et designforslag”

Vi får ofte spørgsmål til, hvorfor vi skal bruge så meget tid på at forberede os når vi laver nye produkter. Vejen fra blyantspids til forbrugerens hænder er lang og snørklet.

I industrielt design (hvor vi designer produkter, til masseproduktion) er det essentielt at finde ud af, HVAD der er det rigtige produkt at designe, FØR vi går igang med at designe produktet – ellers kan det blive rigtig dyrt.

Analyse, research og produktion i særdeleshed, er ofte omkostningstunge og tidskrævende. Brugerundersøgelser, markedsanalyser, støbeværktøjer er ikke lette at lave om – og de kan koste adskillige hundrede tusinde at lave.

Designbriefet som projektgrundlag

Derfor starter vi altid ud med et designbrief for vores projekter – Nogle gange har vores kunde allerede lavet et godt forarbejde og har defineret projekt med udgangspunkt i deres interne udviklingsproces. Andre gange starter vi helt fra bunden.

Et designbrief er et dokument eller en præsentation, der beskriver det produkt, der skal udvikles. Det berører gerne alle de aspekter, som har en indvirkning på udviklingen.

Vi har lavet en lille mini-præsentation (en førsteudgave), for at give et indblik i hvad der går forud for selve designet af et nyt produkt. Når grundlaget er på plads, går vi igang med skitser, 3d modeller, prototyper osv.

Hent vores introduktion til designbriefet her:

Find flere designbegreber og dyk mere ned i nørderiet på vores side med Designtermer og -begreber.

Introduktion til designbriefet - det essentielle grundlag for at udvikle nye produkter og planlægge designprocessen.
Scroll til toppen