Koncepter til flere segmenter
Ideaal har været med til at udvikle hele Addasounds produktsortiment med konstant fokus på funktionalitet, design, kvalitet og pris.
Forud for konceptudviklingen blev der foretaget interviews med indkøbere til call centre samt medarbejdere der til daglig sidder i call centre.
Konceptudviklingen var meget åben og det primære fokus var at designe forskellige konceptretninger som kunne danne grundlaget for flere produkter.
Projektet udmundede i 3 designretninger som efterfølgende blev videreudviklet og til sidst resulterede i en række call center produkter.
Ideaal har været med til at udvikle hele Addasounds produktsortiment med konstant fokus på funktionalitet, design, kvalitet og pris.
Resultatet af dette projekt er en række produkter, som er målrettet call centers. Det betyder at komfort og lydkvalitet har har været i højsædet, da der er tale om et produkt som skal anvendes i mange timer hver dag. Derfor har det været vigtigt at lave lette, men holdbare headsets med god pasform.
I designprocessen kommer vi gennem mange variationer og afsøger mange stilretninger. De mest lovende koncepter bliver detaljeret til et niveau, hvor man kan evaluere design og udtryk og eventuelt lave prototyper og “feasibility studier”, hvor man undersøger om det rent teknisk kan lade sig gøre at lave det pågældende design. I dette projekt har vi arbejdet meget med at afsøge forskellige udformninger på bl.a. bøjler og mikrofonen.
Koncepterne er løbende blevet evalueret gennem produktion af modeller og prototyper – både til at afprøve form og udtryk, men også til at teste funktionalitet og pasform.
Igennem projektet er der blevet lavet mange forskellige konceptforslag i varierende detaljegrad. Idéer og tanker er blevet præsenteret i form af 3D visualiseringer og skitser, hvor de mest interessante idéer er ført videre i produktudviklingen, hvor der gradvist er blevet tilføjet flere og flere detaljer. Jo længere henne i processen vi har arbejdet, jo flere krav er der til form og funktion.
Da oplægget til projektet indledningsvis var meget bredt formuleret, var en del af opgaven at brede idéerne ud og finde på nye måder at interagere med headsettet. På denne illustration vises det, hvordan man ved at rotere mikrofon-bommen op i lodret position, kan “mute” mikrofonen. På den måde kan kollegaer direkte se, hvornår en medarbejder taler med en bruger i den anden ende, hvilket gør det lettere at vide, hvornår man eksempelvis kan forstyrre, stille spørgsmål eller lignende.