fbpx

IceBreaker Pop

Isterninger med international appeal

Med IceBreaker gør vi op med den gode gamle frysepose. I en verden hvor bæredygtighed og ressourcespild får stadigt højere fokus rammer IceBreaker ind i en trend, der handler om langsigtet bæredygtighed. 

Et opgør med den traditionelle frysepose

Alle kender den traditionelle frysepose, hvor man fylder en plastikpose med vand for derefter at smide den i fryseren for at lave det tin isterninger. Udover den plastik der går til spilde hver gang man tømmer en ispose er der også en masse ulemper ved selve brugen af isposen. F.eks. at vandet sprøjter ud over det hele når man fylder posen op og at det er svært at opbevare de frosne isterninger, når man tager dem ud af fryseren. Så skal de adskilles og bruges med det samme.

Det problem eksisterer ikke kun i Danmark. Derfor var det oplagt at bruge crowdfunding som en tilgang til både markedsføring og finansiering. Og der blev lavet en kampagne påkickstarter, der var rettet mod hele verden. Tilsammen fik IceBreaker Nordic forudbestillinger på over 500.000 kr.

Se Crowdfunding kampagnen på Kickstarter, her.

Genanvendelig og bæredygtig

IceBreaker Pop er vores bud på, hvordan man kan lave en genanvendelig isterningebakke som er let at anvende og som kan erstatte plastikposerne og ikke har de samme ulemper som en isterningebakke. En åben bakke skal stå vandret i fryseren for at vandet ikke løber ud. Hvis man er så uheldig at den vælter, ender man med en meget stor isterning i bunden af fryseren.

Brugertests og markedsanalyse

Da IceBreaker Nordic kom til Ideaal var det oprindeligt for at finde løsninger til, hvordan deres eksisterende, patenterede IceBreaker kunne gøres bedre, da man oplevede at mange brugere ikke kunne finde ud af at anvende produktet. Det var simpelthen for teknisk, selvom det var meget praktisk. Gennem brugerundersøgelser og -tests fandt vi frem til hvad der var udfordringen ved de ekssiterende løsninger. Kort fortalt var de for tidskrævende at anvende og der var simpelthen for meget der kunne gå galt i processen.

Kan i lave noget der bare fungerer, ligesom: "Pop" og så er der is?

Så da vi efterfølgende fik et oplæg der hed. Kan I lave en isterningebakke som er meget simplere, som bare fungerer ligesom: “Pop” og så er der isterninger? Det var med i oplægget at løsningen efterfølgende skulle finansieres gennem crowdfunding, ligesom det første produkt. Det var derfor vigtigt at produktet havde en bred, international appel.

Produktvarianter

Derfra kørte inspirationstoget og vi fandt i samarbejde med IceBreaker frem til et koncept, dels med inspiration i et foldbart sigte fra Fiskars og dels med inspiration i tupperware, kompineret med origami og foldeteknikker.

Således blev konceptet for IceBreaker Pop til og sælges i over 60 lande. Det har endda fået en plads i i designbutikken på Museum of Modern Art i New York – Det synes vi selv er ret fedt.

Ét princip, mange muligheder

Baseret på samme grundlæggende opbygning af produktet er det muligt at lave fremtidige varianter, der bygger på den samme teknik, men med forskellig udforming. Det gør det f.eks. muligt både at lave white label løsninger, hvor man sælger produktrettighederne til andre brands, eller hvor man laver helt nye produkter til andre brands og markeder.

Waves - En enkel og elegant variant
Squiggle - Praktisk og funktionel
Diamond - Utraditionel form med unikke isterninger
Scroll til toppen

Hvorfor lave et

Designbrief

Designing the

right things

Designing the

things right

Udfyld kontaktformularen og få adgang til vores guide til at lave design briefs til produktudvikling.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at sende en mail til kontakt@ideaal.dk